Ερώτηση στη Βουλή προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας, κατέθεσε η βουλευτής Βοιωτίας, Γιώτα Πούλου, μαζί με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με την οποία αναδεικνύουν τις πολύ σοβαρές δυσλειτουργίες σε σχολεία και δήμους μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Όπως καταγγέλλουν φορείς των εκπαιδευτικών, σύλλογοι γονέων και δήμοι, η κατάργηση των σχολικών επιτροπών έχει προκαλέσει, μεταξύ άλλων, κατακόρυφη αύξηση της γραφειοκρατίας, μεγάλες ελλείψεις σε αναλώσιμα, απλήρωτους λογαριασμούς ηλεκτρικού, ίντερνετ και θέρμανσης και επιπρόσθετο διοικητικό βάρος στους δήμους που δεν μπορούν να σηκώσουν με το υπάρχον προσωπικό. Εξάλλου, ανοίγει την πόρτα στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση της παιδείας μέσω της αναζήτησης χορηγιών από σχολεία.
Σύμφωνα με την ερώτηση των βουλευτών:
Τα φαινόμενα αυτά αποτελούν αληθινά ντροπή για μια κυβέρνηση που επαίρεται για τις δήθεν επιδόσεις της στην τεχνολογία και την αριστεία, αλλά έχει αφήσει στο έλεος της εγκατάλειψης τη δημόσια παιδεία.
Καλούν την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση “στο λειτουργικό χάος που η ίδια δημιούργησε και να ενισχύσει τα δημόσια σχολεία και τους δήμους με τους οικονομικούς πόρους, την υλικοτεχνική υποδομή και το προσωπικό που χρειάζονται για το έργο τους”.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί αν:
- Προτίθενται να θεσμοθετήσουν τον έλεγχο της χρηματοδότησης των σχολείων μέσω επιτροπών παρακολούθησης που θα συγκροτούνται από τους δήμους, με συμμετοχή των εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να υπάρχει σταθερή παρακολούθηση των αναγκών που ανακύπτουν στις σχολικές μονάδες και άμεση χρηματοδότηση στη βάση αυτών;
- Προτίθενται να προβούν σε δραστική αύξηση της χρηματοδότησης των σχολείων, ώστε να εξασφαλιστούν επιτέλους οι κατάλληλες κτηριακές υποδομές και ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός;
- Προτίθενται να αποδώσουν στα σχολεία τα χρήματα που έχουν παρακρατηθεί από τους δήμους από τη λειτουργία των κυλικείων;
- Προτίθενται να δώσουν τη δυνατότητα στις διευθύνσεις των σχολείων να διαχειρίζονται τα κονδύλια για τις άμεσες ανάγκες χωρίς περιττή και χρονοβόρα γραφειοκρατία;
- Προτίθενται να ακυρώσουν οποιαδήποτε διαδικασία για αναζήτηση χορηγών από τα δημόσια σχολεία, αναγνωρίζοντας τη συνταγματική αρχή ότι η παιδεία είναι αποκλειστικά δημόσιο αγαθό για όλα τα παιδιά και όχι εμπόρευμα;
- Και τέλος, προτίθενται να επαναφέρουν τις σχολικές επιτροπές, δίνοντάς τους ταυτόχρονα τα μέσα και την ενίσχυση που απαιτείται, ώστε να επιτελέσουν την αποστολή τους;