Σε φάση ολοκλήρωσης της προετοιμασίας είναι το μεγάλο έργο για την Παράκαμψη Αράχωβας, σύμφωνα με το ypodomes.com και το ρεπορτάζ που υπογράφει ο Νίκος Καραγιάννης.
Όπως αναφέρει, με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώθηκε η σύμβαση για τον Τεχνικό Σύμβουλο, με αντικείμενο την ωρίμανση του έργου και πιο συγκεκριμένα στατικές, συγκοινωνιακές και υδραυλικές μελέτες καθώς και στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.
Πλέον για το έργο θα χρειαστεί να κλειδώσει η χρηματοδότηση του για να φτάσει στην γραμμή εκκίνησης της υλοποίησης του. Το κόστος του έργου με τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις εκτιμάται πως ίσως φτάσει και τα 180 εκατ. ευρώ, ποσό όμως που θα οριστικοποιηθεί με την ολοκλήρωση της προετοιμασίας δημοπράτησης του.
Το έργο θα περιλαμβάνει μία οδική σήραγγα κυκλοφορίας οχημάτων διπλής κατεύθυνσης μήκους περίπου 1,6 χλμ., μία διαμήκη και τέσσερις εγκάρσιες σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους περίπου 1,4 χλμ., δύο ανισόπεδους κόμβους, ένα ισόπεδο κόμβο, οκτώ γέφυρες και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Με την κατασκευή της οδικής σήραγγας εκτιμάται πως θα πέρα από τα προφανή οφέλη, επιπλέον όμως θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου. Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
“Απελευθερώνεται” η Αράχωβα
Με την ολοκλήρωση του θα “ανασάνει” το τοπικό δίκτυο της Αράχωβας και θα χρησιμοποιείται πλέον μόνο για τοπικές ανάγκες μετακίνησης, βοηθώντας στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής ως κορυφαίου χειμερινού τουριστικού προορισμού. Το κόστος υλοποίησης του έργου για την Παράκαμψη Αράχωβας είναι ιδιαίτερα μεγάλο καθώς απαιτείται η κατασκευή σήραγγας και σημαντικών τεχνικών έργων ενώ απαιτούνται και απαλλοτριώσεις. Η χρηματοδότηση του αναμένεται να καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Το έργο της κατασκευής της παράκαμψης της Αράχωβας, αποτελεί τμήμα της Εθνικής Οδού «Θήβα-Λιβαδειά-Ιτέα» με συνολικό μήκος περίπου 3,7 χλμ. Παράλληλα μέσω Αράχωβας εξυπηρετείται και η διέλευση οχημάτων προς τους Δελφούς (ένα από τα σημαντικότερα αρχαία μνημεία της χώρας) αλλά και προς Ιτέα-Άμφισσα. Όλη αυτή η οδική κίνηση πραγματοποιείται από το στενό κεντρικό δρόμο της Αράχωβας με αποτέλεσμα συχνά-πυκνά να δημιουργείται μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος.