Τετάρτη, 3 Μαρτίου

Νίκη Κεραμέως για Πανελλήνιες: Ξεκινούν μέσα στον Ιούνιο

Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε πως εντός του Ιουνίου θα γίνει η έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων. Επίσης, πρόσθεσε πως αυτές θα ολοκληρωθούν έως τα μέσα Ιουλίου. Μέχρι στιγμής τόνισε πως δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για επανέναρξη των σχολείων. Στο νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, υπάρχουν ρυθμίσεις οι οποίες αφορούν την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα ακολουθήσουν δύο ακόμα νομοσχέδια που θα αφορούν τα στελέχη και τις δομές εκπαίδευσης και την επαγγελματική εκπαίδευση.

Σε ό,τι αφορά τις μετεγγραφές φοιτητών, η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει τη βάση της σχολής που επιθυμεί μείον 2.750 μόρια.

Δηλαδή, για το τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ που η βάση της το 2019 ήταν 18.314 μόρια ο ενδιαφερόμενος για μετεγγραφή θα πρέπει να έχει 15.564 μόρια.

Επιπλέον, στο νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.

Αλλαγές σε όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, την Τετάρτη του Πάσχα.

Κυριότερες αλλαγές: η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η επαναφορά των Λατινικών ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, η επαναφορά μαθημάτων με συντελεστή βαρύτητας, η καθιέρωση τριών Ομάδων Προσανατολισμού, ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλαδικές και θέσπιση βάσης μετεγγραφών.

Επιπλέον, προβλέπονται αξιολόγηση σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών, αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων στο γυμνάσιο, θέσπιση 24 προτύπων και 38 πειραματικών σχολείων και πιλοτικά η εισαγωγή νέων θεματικών στο ωρολόγιο πρόγραμμα σε όλες τις βαθμίδες.

Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει ήδη παρουσιαστεί από την υπουργό, Νίκη Κεραμέως στο Υπουργικό Συμβούλιο, θα τεθεί σε διαβούλευση εντός της ημέρας και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Μάιο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όσον αφορά στο λύκειο εισάγεται η τράπεζα θεμάτων, σταδιακά και θα αφορά τους μαθητές που εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου. Επίσης, οι μαθητές θα προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα.

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι Ομάδες Προσανατολισμού από τέσσερις που είναι σήμερα θα γίνουν τρεις:

1.Ανθρωπιστικών Σπουδών, 2. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας και 3. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Από την ερχόμενη χρονιά, επίσης, θα ισχύουν συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Προτείνεται επίσης να καταργηθεί η Κοινωνιολογία ως μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο για τους μαθητές των Ανθρωπιστικών Σπουδών και να αντικατασταθεί από τα Λατινικά. Θα παραμείνει η Κοινωνιολογία, ωστόσο, όπως εξήγησε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως, ένα εκ των βασικών μαθημάτων. Αυτό θα ισχύσει από τη χρονιά 2021-22, δηλαδή για όσους μαθητές μπουν τον Σεπτέμβριο 2020 στη Β’ λυκείου.

Επιπλέον, προβλέπεται τα μαθήματα που θα δίνουν οι μαθητές της Γ’ λυκείου στις απολυτήριες να αυξηθούν κατά ένα, σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επιπλέον μάθημα, επονομαζόμενο «κόντρα μάθημα», θα είναι μάθημα που δεν εντάσσεται στο επιστημονικό πεδίο της ομάδας προσανατολισμού. Για παράδειγμα, οι μαθητές της ΟΠ ανθρωπιστικών σπουδών στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Μαθηματικά, και οι μαθητές των άλλων ΟΠ θα παρακολουθήσουν Ιστορία.

Σχετικά με τις μετεγγραφές, προτείνεται η καθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια), και ο εξορθολογισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η εξέταση του μέσου όρου των εισοδημάτων των 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός. Επιπλέον θα υπάρξει και β’ κύκλος μετεγγραφών, με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου.

Όπως σημείωσε κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου η υπουργός Νίκη Κεραμέως, το νομοσχέδιο έρχεται να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Αν και ήταν προγραμματισμένο να δοθεί στη δημοσιότητα νωρίτερα, οι συνθήκες εξαιτίας του κορονοϊού το καθυστέρησαν. «Πρόκειται για ρυθμίσεις αναγκαίες, για να προλάβουμε την νέα σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά», τόνισε η κ. Κεραμέως και τόνισε ότι στο υπουργείο είναι «έτοιμοι για την εύρυθμη λειτουργία της Εκπαίδευσης» και προετοιμασμένοι «για ένα καλύτερο αύριο».

«Το νομοσχέδιο αποτελεί εκκίνηση για ουσιαστικές αλλαγές και αφήνει το αποτύπωμα του αύριο στο σχολείο του σήμερα», ανέφερε από την πλευρά της η υφυπουργός, αρμόδια για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Σοφία Ζαχαράκη.

Για τα όσα προβλέπονται για τα ΑΕΙ, ο αρμόδιος υφυπουργός, Βασίλης Διγαλάκης, σημείωσε ότι «δεν κάνουμε καμία έκπτωση στην ποιότητα».

Επόμενο νομοθετικό έργο της ηγεσίας του υπουργείου, σύμφωνα με τον μέχρι στιγμής προγραμματισμό θα αφορά σε δύο νομοσχέδια: ένα για το πλήρες πλαίσιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου και ένα για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Share.

Comments are closed.