Ήτανε στραβό το κλήμα, το’ φαγε κι ο γάιδαρος… Με αυτή την παροιμία χαρακτηρίζει την κατάσταση που επικρατεί στη λειτουργία των σχολείων μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης, ο Ηλίας Τραμπάκουλος, δάσκαλος- Αιρετός ΠΥΣΠΕ Βοιωτίας και πρώην Δημ. Σύμβουλος Δήμου Θηβαίων.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Το επιτελικό κράτος τον Ιούνιο που μας πέρασε κατάργησε τις σχολικές επιτροπές και ζήτησε από τις σχολικές μονάδες να επιστρέψουν μέχρι λεπτού στους δήμους όσα χρήματα είχαν στα ταμεία τους.
Δε δόθηκε καμία οδηγία στους δήμους για το πώς θα γίνεται η χρηματοδότηση των σχολείων. Καταργήθηκαν και τα σχετικά ΑΦΜ κι έτσι τα σχολεία ξεκίνησαν χωρίς υλικά καθαριότητας, χωρίς γραφική ύλη, χωρίς να μπορούν- έστω και επί πιστώσει- να προμηθευτούν βιβλία ελέγχου, απουσιολόγια, βιβλία γαλλικών και
γερμανικών από ιδιώτες μιας και δεν τα εκδίδει πλέον η πολιτεία. Αλίμονο αν σπάσει τζάμι ή χαλάσει κλειδαριά. Θα πρέπει ο Σύλλογος Γονέων ή ο διευθυντής ή το απόθεμα των μαθητών από τα περσινά κάλαντα να πληρώσουν για την άμεση αποκατάσταση της ζημιάς. Φυσικά, οι λογαριασμοί νερού και τηλεφώνου μένουν απλήρωτοι και το μόνο που μας μένει είναι να μας κόψουν το νερό και το τηλέφωνο.
Έφτασε στα αυτιά μου συζήτηση μεταξύ διευθυντριών όπου η μία δίνει στην άλλη χαρτί φωτοτυπικού από το περσινό της απόθεμα με αντάλλαγμα δύο πακέτα χαρτιά υγείας. Ανταλλακτική οικονομία όμοια με αυτή των προϊστορικών χρόνων. Για γέλια και για κλάματα …
Περιμένουμε τους δήμους να προχωρήσουν σε προκηρύξεις για προμηθευτές. Οι όποιες συναντήσεις έγιναν, πανελλήνια, μεταξύ δημοτικών αρχών και διευθυντών έδειξαν ότι δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη ενημέρωση από τα αρμόδια υπουργεία. Πέρασαν έναν νόμο πριν έναν χρόνο χωρίς καμία πρόβλεψη, καμία διαβούλευση, καμία πρωτοβουλία. Τον ψήφισαν κι άφησαν τον «αυτόματο πιλότο» να λύσει τα προβλήματα που δημιούργησε.
Μία λύση σε αυτό το αδιέξοδο θα ήταν η άμεση αναστολή της εφαρμογής του νόμου και η επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών επιτροπών με παράλληλη διαβούλευση για ένα λειτουργικό και άμεσα εφαρμόσιμο μοντέλο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-26.
Ας αφήσουν τις πονηριές κι ας χρηματοδοτήσουν την παιδεία. Όσα χρήματα έδιναν το 2009 για τα σχολεία του Δήμου Θηβαίων τόσα δίνουν και το 2024.
100.000 ευρώ το 4μηνο για δημοτικά, νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια. Τόσα δίνουν και τώρα. Όσο κόστισαν τα χαλιά της υπουργού τουρισμού τόσα δίνουν για τη μισή σχολική χρονιά σε όλα τα σχολεία μας. Κι ας έχουν διπλασιαστεί από τότε τα περισσότερα είδη που αφορούν το σχολείο. ( ρεύμα, πετρέλαιο, χαρτικά, μελάνια κλπ).
Ας φροντίσουν να χρηματοδοτήσουν κανένα καινούργιο σχολείο (γενικής και ειδικής), ας συντηρήσουν τα υπάρχοντα για να μη μας πλακώσουν με την πρώτη βροχή και τον πρώτο σεισμό κι ας αφήσουν, ως άλλοι μαθητευόμενοι μάγοι, τους πειραματισμούς στου «κασίδη το κεφάλι».